Šis tas apie molį

Mokslas teigia, kad 90 procentų žmogaus kūno sudaro vanduo, tačiau, jei aš rašyčiau anatomijos vadovėlį, teigčiau, kad žmogus sudarytas iš molio. Gal ir ne visas, bet smegenys tikrai iš molio, nes jas galima „minkyti“. Sakysite, kaip „minkyti smegenis“, jeigu jas dengia kaušas, – niekaip prie jų negali prieiti… Tada žmogui atsakyčiau, kad aš kalbu alegorijomis. Ar jis nesupranta perkeltinės prasmės? Beje, pavyzdžiais įrodoma, kad jeigu dešimt kartų „homo sapiens“-ui rodysi katiną ir sakysi, kad tai šuo, vienuoliktą kartą žmogus suabejos, dvidešimt pirmą patikės – tai tikrai šuo. Taigi taip „smegenys minkomos“… Kartais jas užvaldo paprasta kasdienybės rutina, socialiniai tinklai…

Jeigu kas dar nepažįstate Lietuvoje žaibiškai sužibusios feisbuko žvaigždės Lauryno Maybacho, kitaip dar pasivadinusio Šanchajaus Vierchu, su juo galite susipažinti „Youtube“ kanale ir netgi tapti sekėju. Vienu metu šio įtaigaus jaunuolio LIVE transliaciją stebi 10 000 gerbėjų, užduoda pačius įvairiausius klausimus… Ką tu šiandien valgei? Kokie tavo santykiai su mama? Kodėl nesusirandi merginos? Tai klausimai, kurie kiekvienam svarbūs, artimi, nes kiekvienam reikia valgyti, bendrauti su mama, kiekvienas turi arba nori turėti merginą, vaikiną. O intelektualūs klausimai apie Žalgirio mūšį ar kiek žmogus turi šonkaulių bei kas numatyta šių metų vienos ar kitos partijos programoje, ko gero, rūpi tik Valinskui ir jo laidos „Auksinis protas“ dalyviams. Akivaizdu, kad tas giluminis informacinis laukas susijęs su tokiais kaip Šanchajaus Vierchas, nes žmonės yra vieniši, niekas jų nesistengia suprasti ar bent išklausyti. Ar atsirastų dabar toks politikas, kuris pasiryžtų „online“ būti su 10 000 sekėjų dvi, tris valandas, visą dieną? Jį ten sudraskytų! O visi juk deklaruoja, kad labai bendrauja su rinkėjais, net automobiliai tam reikalingi, išlaidos kanceliarinės prekėms ar gėlėms pirkti… Štai ir Plungės rajono savivaldybės meras su valdiška mašinėle darbo metu dalyvauja visuose rajono renginiuose: kiekviename kaimelyje, bibliotekoje ar bendruomenės susiėjime, kolektyvuose kiekvienam spaudžia ranką ir bendrauja su kiekvienu. Vieną kitą vardu pavadina, vieną kitą anekdotėlį žino, ir myli jį žmonės. Ir tos meilės nepavogsi. Taip sakant, „kašelioką“ iš kišenės gali ištraukti, o meilės tai nepavogsi, nes žmogus tau artimas, supranta „bazarą“. O ką jis jau ten darbe daro, čia ne mūsų reikalas ir ne visiems įdomu – visi yra žmonės, gali ir klaidų padaryti. Kai kas, žiūrėk, ir be mero žinios įvyksta…

O dėl molio, tai velniškai vasara sausa buvo. Sudžiūvo. Na, nebent Plungės liberalai kokios giros ar alaus užpirktų – suvilgyti reikia… Sausas molis sunkiai minkomas…

Algirdas Kliauza

Politinė reklama, kuri bus apmokėta iš VRK „Vieninga Plungė“ rinkimų sąskaitos.